Thursday 14 March 2013

Teksi Percuma

Huwaa bosannya jadi penganggur nih kerja rumah kena buat. Ini la rutin aku setiap hari. Masak untuk family, basuh baju kotor dorang, vakum rumah dan kadang-kadang basuh kereta sendiri. Itu selalu. Mane tak kotor kucing kat area rumah aku suka sangat duduk atas kereta orang. Tu banyak-banyak kucing jiran aku laa tuh. Bela banyak-banyak pastu dah kahwin tinggalkan. Habis merata-rata dia kacau rumah orang. huh. Ada sekali tuh kucing nih tido atas kereta mak aku. Mak aku tengah start kereta nih kucing tuh tak sedar lagi. Sampaikan mak aku nak gerakkan kereta dah baru abang aku sedar and cepat-cepat jerit
"mak kucing ada atas kereta tuh  !!" 
haa kau terperanjat dia meloncat dari kereta. Dengan mak mak aku sekali terkejut. haha. Dah la suka sangat kotorkan kereta orang dengan kesan tapak kaki. Hampir semua kereta family aku mesti ada kesan tapak kaki kucing. Kalau boleh dia nak cop kat semua kawasan kereta la. Bagus kau kucing !! Nasib baik kucing jiran comel. Kalau tak dah lama aku baling selipar kat kau.


Malam tadik lagi hal selalu pulak kena amik orang balik dari kerja. Tak amik kang ada yang kesian la sebab dia naik teksi la, balik malam sorang-sorang la. Nak kena berjemput setiap hari takde upah ke? hoho. Nak taknak terpaksa la ikut perintah yang berhormat mak. Boringnye kena tunggu lama-lama. Ajak adik aku amik gambar ar.
                
  
"Gelap la kak. Meh aku bukak lampu dalam kereta nih" *ciss spotlight kena adik aku jek ==! 




*seram seh 

Lama betul nak tunggu mak datin sorang nih. Kang lambat dia cepat sampai. Bila kita cepat dia pulak lambat sampai. Sabor jela menanti sambil tuh melalak dalam kereta dengar lagu sayang by Shae. Ohho btw aku dah tawu penyanyi sebenar lagu tuh. Gorjes mak.

*konpem rase nak muntah 


 
*kanan: Seram seh. Ehh dah sampai. 

Ok bergerak sekarang !

kbai




♥ Terima kasih kerana sudi baca entry blog ini ! Komen kalau suka ! ♥

No comments: