Saturday 23 February 2013

Sepetang bersama Cekodok

Harini lepak kat rumah jek. Bangun pon pukul 12tengahari. Memang anak dara apela aku nih. Bangun-bangun jek bergegas amik adik buat lawatan kat sekolah lain. Pastu tanak jalan kaki dok suruh aku amik.  Dengan muka bacin selamba dek jela aku kuar. Maklong aku tak kerja hari ni. Beribu kali dia ajak aku keluar tapi tetap tak berjaya. First try dia ajak..

"Haa kakak harini kita buat pizza nak. Jom pergi Jusco?"

aku berkerut

"Ala kan dah ada lauk. Esok boleh?"

Pastu dia membebel lagi. Dia ajak pergi malam ni la. Kejap lagi la. Ahhh malasnya nak layan. Masalahnye dia dah melantak nasi kejap tadi pastu ajak pergi buat pizza lagi bagai. Tak kenal erti kenyang ke? Syukur la dengan apa yang ada. Jangan membazir. Hee. Pastu tiba-tiba dia datang dekat aku macam nak pelok.

"Kakak jom pergi beli goreng pisang ke kuih ape-ape ke kat gerai bawah tuh"

sekali lagi =.=!

"ala ekin malas la maklong. lapar lagi eh?"

Dia hanya mampu tersengih. hee

Sejak tuh dia merajinkan diri dia dengan men'vakum'kan seluruh rumah aku. Mop lantai bagai. Lipat kain. Maybe dia bosan kot duduk rumah jek. Masalahnye ak takde kereta malas aku nak pinjam kereta orang.huh. Japgi dia tanya pulak ada udang ke ape nak buat cekodok. Aku cakap la dah habis semalam buat gulai. Haiii maklong..maklong.. Sekali aku yang buat cekodok letak ikan bilis jek. Sedap jek tayah nak beria-ria. Habis lagi pulak tuh. hehe

*cekodok ikan bilis with lemon tea

Nak resepi?
Takkan tak tau buat kot. haha



♥ Terima kasih kerana sudi baca entry blog ini ! Komen kalau suka ! ♥

No comments: