Saturday 16 March 2013

Seronok jadi anak bongsu nih

Memang seronokkan bila jadi anak bongsu nih.Adik beradik yang terakhir. Yela nak apa jek permintaan mesti dapat. Dengan kata lain "anak manja".Pada anak yang first tuh terima la hakikat sebab dia automatik akan manjakan anak last lebih. Sampaikan aku pon jadik mangsa pembulian kepada adik aku(bongsu). Apa saja la dia suruh aku tunaikan. Dia nak makan pe2 aku belanja, dia nak pergi mana aku bawak, dia suruh gosok baju sekolah dia aku buat. Ada sekali tuh adik aku cerita kat kawan aku yang kawan dia cakap

"Manjanya kau sampai balut buku sekolah, tulis nama kat buku pon kakak kau yang buatkan"

Yang tuh bukan dimanjakan. Yang tuh memang aku tengah rindu sekolah so aku tolongla dia balutkan buku sekolah dia. HAHA. Ape la salahnye jadik anak bongsu. Bukan dimintak macam tuh memang karakter anak bongsu camtuh kan. Hari nih adik aku sebok ajak teman beli kasut hitam Katanya nak berkawad besok. Padahal sehari jek berlatih besok dah kena bertanding. HEBAT!! . Ohhoi teringat masa musim aku berkawad kat sekolah dulu. Dulu aku pasukan Kadet Remaja Sekolah and suka berkawad walaupon dah macam askar dah muka gelap berjemur. Tapi banyak sangat kenangan kena jemur tengah padang, kena denda 'bumping', yang paling best bila berkawad kreatif. Seronok time sekolah dulu. Hee.


*adik aku ni haa sebok carik novel watak nama Haikal si bf dia. Puihh


Btw kembali pada cerita tadik. Lepas jek budak nih dapat kasut dia, nak pergi kedai buku POPULAR pulak ramai giler orang. Ohhh baru taw diorang dapat voucher buku lagik. Bestnye dapat beli buku free. Aku tak dapat pon. huwaa . Adik aku sebok pulak nak carik novel. So bagila can kat dia nak menggedik carik novel. Belek punya belek jumpa satu novel nih


*Attention : Jangan langsung beli buku nih. hoho


*sebenarnye nak tunjuk dalam pic nih aku nampak kurus sikit 

Ape lah macam-macam novel yang aku tengok. Takde ke buku masakan ke kan. Heyy nampak tak buku apa yang aku jumpa? aku dah jumpa buku resipi Cupcakes dari Lyn Hassan. Ohho dalam buku nih ada macam-macam resipi kek cawan yang sedap-sedap dan ada tips sekali. Apa lagi cepat-cepat la aku grab. Pada yang minat buat cupcake macam aku nanti aku tunjuk apa ada dalam buku resipi nih. Silap-silap korang teros carik kat kedai buku kan. hehe

NOTE : Harap sangat nak buka kedai cupcake an an an. Tapi nak sambung belajar dulu :3



♥ Terima kasih kerana sudi baca entry blog ini ! Komen kalau suka ! ♥

2 comments:

Domo said...

patut lah aku crik buku ni tak de smlm!!!!!!!!!! =.=

ko thu SEMUAA BUKU CUPCAKE AKU NAK BELI DAH TAKKKKKKDAAAAAAAAA

sakit pulak hati kita =.="

Unknown said...

adeh hati kita serupa laa kawan.HAHA.
helo ade banyak lagi okay kat Popular tuh. U yang xreti carikkn. Carik elok-elok plz.