Monday 11 March 2013

Tips Mencantikkan Bilik Sendiri

Kepada remaja-remaja di luar sana yang tak cukup bajet nak hias bilik tiru lah macam saya. hehe. Sebenarnya dah lama dah aku hias bilik nih. Aku hias dengan titik peluh aku. Dalam masa 3hari aku telah mengecat bilik aku betukar menjadi pinky. Sebelum nih memang bilik aku kusam n tak ceria langsung. Sesiapa yang masih belajar time-time cuti sem tuh lama sangat kan bosan-bosan boleh la buat perubahan sket kat bilik tuh.

First sekali peranan penting bagi bilik tidur adalah warna dinding bilik korang. Jangan pilih warna gelap sebab ini tidak akan menceriakan bilik korang dan bilik akan nampak kecik.

Yang kedua korang kena pandai dan kreatif untuk mendekorasikan bilik korang macam letak langsir dan wallpaper yang comel-comel bagi pompuan yang cute macam aku nih. Yang lelaki selalunya tampal sticker bola la, kereta lumba la kan kan. Macam pompuan nih dia sweet-sweet sket jiwang lebih jek pompuan nih letak bunga la love-love la.haha

  
*sori if tak cantik. muahaha


-cat pink, wallpaper love-love dan langsir pon love. Baru la gigirl. hoho
-cadar pon kena la ikot tema warne pink. yang penting kena selalu kemas ye anak dara.

Simple but nice jek sebab kena la pada bajet student macam kita kan. Tapi sekarang aku bukan student dah jadi penganggur tegar duduk rumah. hee. Tengokla katil pon double lagi masih share bilik dengan adik aku. Kesian dia selalu mintak kat ayah aku dia nak bilik sorang tapi permintaan kadang-kadang tak semuanya dapat walaupon menerima kata-kata manis. haha. Patotnye aku yang mintak bilik sorang sebab aku dah besar. huh

 
*painting frame ni adik n aku buat sendiri. Cantik tak??

Sebenarnya painting nih bukanlah aku atau adik aku yang lukis. Kitrang cuma colourkan dengan penuh sabar jek. Masa kitorang tengah jalan-jalan melepak kat satu kedai buku nih adala kitorang terjumpa banyak sangat painting colour ni. Ada pelbagai saiz dan dia siap sediakan berus n water colour sekali kate kau. Kita just follow step yang diberikan untuk colour. Senangkan n nampak macam hasil karya sendiri plak siap draw nama kat frame tuh. Hehe.




♥ Terima kasih kerana sudi baca entry blog ini ! Komen kalau suka ! ♥

2 comments:

Domo said...

weh sumpah cantek color paint tu! :D hakhak

Unknown said...

kau tawu aku beli katne? kedai buku WARTA !! hehe